Zabijačka na staré usedlosti je pro Karla už zavedenou tradicí, na kterou se těší každý rok. Je to totiž jediná příležitost pro celou rodinu, aby se sešla, pobavila, zahašteřila a dobře najedla. Jenže tentokrát je všechno jinak. Řezník tají, že má zvlhlé náboje, děda se čerstvému vdovci Karlovi bojí říct, že tahle porážka už bude poslední, dcera Lucie zas v důsledku rozpadu manželství bojuje s depresí a vnuk Dušík raději uteče pryč, než aby čelil rodičovské hádce o tom, jestli je dost starý, aby se na porážku díval. Rozlitá čerstvá prasečí krev je pro Karla poslední kapkou… Celovečerní debut Adama Martince je podivuhodně trefnou studií české nátury, která niterným vykreslením postav i břitkým humorem evokuje vrcholná díla československé nové vlny.
Natalia Kozáková
Adam Martinec je mladý režisér, který je znám tím, že zpracovává silné příběhy, ke kterým má vždy velice osobní vztah. Díky tvrdohlavosti a vysokým nárokům, které na sebe klade, se ve své práci snaží docílit co největší profesionality. Ve svých filmech hledá významy ukryté v situacích lidské každodennosti. Inspirován a ovlivněn prací současných a minulých filmových velikánu natočil několik krátkých filmů, jeho dosavadním největším úspěchem je krátký film Cukr a sůl (2018), který objel filmové festivaly po celém světe a posbíral několik ocenění a krátký film Anatomie českého odpoledne (2020), který je držitelem Ceny Magnesia za Nejlepší studentský film a ceny Český lev za Nejlepší krátký film. V tuto chvíli připravuje svůj celovečerní debut „Mord“ a zároveň uvažuje nad námětem pro svůj druhý celovečerní film.